piątek, 9 listopada 2012

Jak szybko zbudować listę adresową?

www.1and1.pl

Jak szybko zbudować listę adresową?

Autorem artykułu jest Robert Wiliński


Po pierwsze warto zastanowić się, czy szybko znaczy dobrze? Zazwyczaj nie, gdyż chcąc w błyskawiczny sposób powiększyć naszą listę adresową trafiamy do setek osób, które tak naprawdę nie są zainteresowane, tym co mamy do powiedzenia.

Osoby zwabione podstępnie na listę, szybko się z niej wypiszą, a cała nasza praca pójdzie na marne.

Dlatego lepiej zadać pytanie, jak zbudować dobrą listę adresową? Przyjmując takie podejście będziemy osiągać dużo lepsze rezultaty. E-mail marketing to gra liczb, ale nie liczb ilościowa, a liczb skuteczności. Co nam po liście 1000 osób, która da 1% skuteczności, jeśli w jej miejsce możemy stworzyć listę 400 osób i mieć 10 czy 20 % skuteczności?

Zanim zaczniesz budować listę to koniecznie określ swoją grupę docelową i do niej skieruj swoją ofertę (możliwość zapisania się na listę). Tylko w taki sposób osiągniesz wysokie współczynniki klikalności podczas akcji marketingowych. Tylko w taki sposób zyskasz listę osób rzeczywiście zainteresowanych Twoją działalnością.

Jak zachęcić internautów do zapisu?

Najprostszym, najpopularniejszym, a za razem najskuteczniejszym sposobem na zachęcenie naszej grupy docelowej do zapisu na listę jest zaoferowanie w zamian, zupełnie za darmo jakiejś wartościowej (z punktu widzenia internauty) treści.

Jeśli prowadzisz sklep z bielizną damską możesz zrobić mini poradnik dotyczący odpowiedniego wyboru biustonosza, albo kurs e-mailowy omawiający emocje jakie wywołują poszczególne kolory naszego ubioru.

Jeśli sprzedajesz książki możesz zaoferować darmowy fragment jednej z nich lub regularny newsletter z nowościami wydawniczymi. W każdej branży znajdzie się wiele problemów, a co za tym idzie szans na ich rozwiązanie poprzez zapis na listę adresową. Wystarczy tylko dobrze poszukać.

Zniżki

Czasami dobrym pomysłem na zachęcenie klienta do zapisu na listę, a za razem do zakupu jest zaoferowanie mu jakiejś zniżki lub kuponu rabatowego. Nie jest to jednak najlepsze wyjście. Skoro można zdobyć subskrybenta darmowymi metodami to czemu tracić część swoich dochodów? Z lenistwa?

Konkursy

Wiele firm buduje w błyskawiczny sposób ogromne listy adresowe poprzez zorganizowanie konkursu z atrakcyjnymi nagrodami. Pomysł jest niezły ponieważ małym wysiłkiem można zdobyć wielu subskrybentów, jednak ma jedną bardzo poważną wadę omawianą na wstępie. Konkurs na pewno przyciągnie steki, a może nawet tysiące osób, które nie będą zainteresowane naszą firmą, działalnością czy produktami. Zapiszą się skuszone wizją wygrania nagrody i w żadnym wypadku nie będą miały zamiaru reagować na nasze wiadomości – najpewniej potraktują je jako kolejny spam.

---

Czy znasz te SEKRETY LISTY ADRESOWEJ ??

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy: